پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5792
-
الف
+

شریفی‌نیا: نقش «ولید» برای کارنامه من کافی بود

محمدرضا شریفی‌نیا، از نقش خود در سریال‌های «مختارنامه» و «امام علی (ع)» گفت.

محمدرضا شریفی‌نیا، از نقش خود در سریال‌های «مختارنامه» و «امام علی (ع)» ساخته داوود میرباقری گفت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از فارس، برنامه تلویزیونی «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی سه شنبه بیست و ششم مرداد و همزمان با شام تاسوعای حسینی میزبان محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون بود.

شریفی‌نیا در بخشی از برنامه با اشاره به صحبت‌های چند روز پیش فریبا کوثری در همین برنامه که از پخش مداوم سریال «مختارنامه» در ایام محرم انتقاد کرده بود، گفت: اتفاقاً من برخلاف خانم کوثری، موافق پخش هرساله این سریال  هستم. اولاً که ما تعداد زیادی شبکه تلویزیونی داریم که اگر یک یا دو شبکه این سریال را پخش کند مشکلی ایجاد نمی‌شود. مخاطب هم قدرت انتخاب دارد و می‌تواند شبکه‌های دیگر را ببیند. از سوی دیگر، مخاطب هر بار که با یک اثر هنری حالا چه فیلم و چه یک کتاب مواجه می شود زوایای جدیدی از آن اثر را کشف می‌کند. شما ممکن است بیست سال پیش یک رمان را خوانده باشی و حالا که آن را می‌خوانی با یک نگاه جدید و اطلاعات بیشتر آن را درک کنی و لذت ببری؛ چون نگاهت نسبت به بسیاری از پدیده‌ها و مفاهیم عوض شده است.

بازیگر سریال «مختارنامه» افزود: مختارنامه‌ای که شما امسال می‌بینید با مختارنامه 10 سال و پنج سال پیش زمین تا آسمان فرق دارد و امکان دارد برداشت‌ها متفاوت و حتی متضادی از آن داشته باشید. حتی برای خود من که بازیگر آن اثر هستم از لحاظ فنی آورده های جدیدی دارد، اثر هنری ثابت است، اما نگاه آدم‌ها متحول می‌شود. من بارها و بارها فیلم «محمد رسول‌الله» مصطفی عقاد را دیده‌ام اما اگر تلویزیون فردا آن را پخش کند باز هم آن را می‌بینم.

شریفی‌نیا در پاسخ به مجری برنامه درباره بهترین نقشی که در طول این سال‌ها داشته است گفت: نقش ولید بن عقبه در سریال «امام علی (ع)» کامل‌ترین نقشی است که من بازی کردم. شاید اگر بعد از این نقش کار دیگری را بازی نمی‌کردم برای کارنامه من کافی بود.

بازیگر سریال امام علی (ع) افزود: همه لحظه‌های زندگی یک شخصیت منفی در این شخصیت بود. یعنی من  سخنوری، جاه طلبی، خوشگذرانی و بی بند و باری، عاشق شدن، سنگدلی، جنایت و.... را بازی کردم. رگه های از این شخصیت تا حدی در متوکل عباسی فیلم «مسافر ری» هم وجود داشت و آن را هم خیلی دوست داشتم.

او در پایان اظهار کرد: در سریال «مختارنامه»، آقای میرباقری در ابتدا برای نقش «عبدالله بن زبیر» صحبت‌هایی با من داشتند، اما چون من درگیر پروژه «کلاه پهلوی» بودم، نقش کوتاه‌تری را به عهده گرفتم که محمد حنفیه فرزند امام علی (ع) بود. همان نقش کوتاه هم سختی‌های خاص خودش را داشت و گاهی تا شش ساعت زیر گریم بودم. البته آقای رضا کیانیان هم  نقش عبدالله بن زبیر را استادانه بازی کردند.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

ویژه آی‌فیلم: کُل «مختارنامه» را در این گزارش ببینید

م.ه/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر